Zwangerschap sporten

Zwanger en trainen 

Ben jij zwanger, bezig om zwanger te worden of net bevallen? Ook dan kun je bij ons terecht! Want wij vinden dat iedere (aanstaande) moeder veilig, verantwoord en met plezier moet kunnen trainen.

Zwanger 

Sporten tijdens de zwangerschap heeft vele voordelen. Niet alleen voor jou, maar ook voor de baby:

  • Je conditie blijft langer op niveau
  • Je kunt minder last hebben van zwangerschapskwalen
  • Je zorgt voor een gezondere gewichtstoename
  • Je vermindert de kans op zwangerschapsdiabetes
  • Je zorgt voor een gezonde groei van de placenta
  • Je vermindert de kans op rugklachten
  • Je slaap beter en dieper waardoor je meer uitgerust bent
  • Je zult naar verwachting sneller herstellen na de bevalling

Sporten en bewegen is dus erg gezond voor jou en je (toekomstig) kindje. Uiteraard zul je wel met een aantal zaken rekening moeten houden. Ben je zwanger? Laat dit ons dan zo snel mogelijk weten. Uiteraard gaan wij hier vertrouwelijk mee om, maar om jou goed te kunnen begeleiden is het voor ons belangrijk om hier snel van op de hoogte te zijn. Met een persoonlijke intake aan het begin van jouw zwangerschap zal er een samen een goed plan worden gemaakt zodat jij optimaal begeleid kunt worden.

Na de bevalling (Postpartum)

Na de bevalling wil je misschien snel weer aan de slag. Maar neem eerst voldoende rust! Een zwangerschap en bevalling vragen tenslotte veel van het lichaam. Na 6 tot 8 weken kun je weer rustig beginnen met bewegen. Het is belangrijk om dit rustig op te bouwen, dit zal dan ook gebeuren onder begeleiding van een gecertificeerde coach. In een aantal een-op-een sessies zullen we zorgen dat je hoofd en lichaam weer met elkaar in verbinding komen te staan maar zullen we ook de belastbaarheid testen. Op deze manier kunnen we je voorbereiden op je instroom in de reguliere CrossFit lessen en je daarbij ook de optimale begeleiding bieden tijdens het postpartum traject.

Heb je vragen of wil je meer weten? Mail dan naar tamara@reflectionbarneveld.nl.